فصل پرتلاش روابط عمومی‌ها

روابط عمومی‌ها در دوره کرونا علاوه بر اینکه تعطیل نبودند؛ بلکه فعالیت‌هایشان بسیار بیشتر از گذشته افزایش پیدا کرد و نقشی حیاتی در جامعه ایفا کردند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۷ کد : ۸۰۱۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۰
روابط عمومی‌ها در دوره کرونا علاوه بر اینکه تعطیل نبودند؛ بلکه فعالیت‌هایشان بسیار بیشتر از گذشته افزایش پیدا کرد و نقشی حیاتی در جامعه ایفا کردند

گروه استان‌های خبرگزاری آنا، سال‌ها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب روز ملی کرد. ۲۷ اردیبهشت‌ به‌عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است. این روز فرصتی است تا نقش، اهمیت و جایگاه روابط عمومی را در سازمان‌ها و به‌ویژه در دانشگاه آزاد اسلامی مرور کنیم.

زندگی اجتماعی انسان‌ها در طول تاریخ همواره با موضوع ارتباط و نحوه برقراری آن خودنمایی کرده و تأثیرات مداوم این موضوع کیفیت زندگی بشر را تحت‌الشعاع قرار داده است. امروزه ارتباطات و روابط عمومی نقشی حیاتی در دوام و بقای یک سازمان داشته و سازمانی موفق‌تر بوده که با استفاده از ابزارها، تکنیک‌ها و فنون نوین ارتباطی و اطلاعاتی، نقش خود را در جامعه پررنگ‌تر کند.

 روابط عمومی نقش مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای سازمان را ایفا می‌کند. به عبارت دیگر روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و زمینه‌سازی برای دریافت انتظارات و خواسته‌های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است. در عصر حاضر قدرت و نفوذ ذهنی در اختیار صاحبان سلاح تبلیغی قرار دارد؛ آنها هستند که اندیشه‌ها را می‌سازند و افکار را به معیار دلخواه، سامان می‌دهند.

در سالی که گذشت یعنی سال ۱۳۹۹ شمسی، بیماری کرونا همه افراد جامعه و سازمان‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد و موجب تعطیلی و یا کندی فعالیت‌ها شد؛ اما روابط عمومی‌ها در دوره کرونا علاوه بر اینکه تعطیل نبودند؛ بلکه فعالیت‌هایشان بسیار بیشتر از گذشته افزایش پیدا کرد و نقشی حیاتی در جامعه ایفا کردند؛ زیرا ابزار اصلی کارشان فضای مجازی، وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی است. از طرفی دیگر شاهد کمترشدن تبلیغات در رسانه‌ها و کاهش توزیع روزنامه‌های چاپی بودیم و در عوض تبلیغات در فضای مجازی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کرد و از این فرصت ایجادشده به خوبی بهره گرفته و از این طریق موجب رونق ارتباطات دیجیتال شد.

بدون شک اهمیت و جایگاه روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این دانشگاه از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، امکانات و سالن‌های ورزشی چندجانبه، خدمات رفاهی و فضاهای مختلف فرهنگی، تفریحی در نقاط مختلف کشور، کتابخانه‌ها و فضاهای مطالعه، رشته‌های تحصیلی متنوع، سرمایه‌های انسانی دانشجویان جوان و پرتلاش، کادر هیئت علمی مجرب و کارکنان باتجربه و ... این دانشگاه را به‌عنوان یک سازمان ایده‌آل و استاندارد برای ارتقای سطح دانش و پژوهش و عنصری مؤثر در حل مسائل و مشکلات در کشور ایران اسلامی تبدیل کرده و معرفی و شناساندن این  ظرفیت‌ها در فضای رقابتی که بین دانشگاه‌های مختلف کشور وجود دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

توجه ویژه مسئولان دانشگاه به روابط عمومی در راستای کادرسازی و تشکیلات ساختاری مناسب در دفاتر روابط عمومی، اختصاص بودجه ویژه روابط عمومی برای انجام برنامه‌های تبلیغاتی و تهیه تجهیزات و ابزارهای لازم، استفاده از افراد دلسوز و متخصص در این حوزه می‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان دانشگاه تراز اول برای ادامه تحصیل و کسب مهارت به علاقه‌مندان عرصه علم و دانش در جامعه معرفی کند.

امیر دلداری مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری


نظر شما :